نسخه آزمایشی
چهارشنبه, 02 بهمن 1398 - Wed, 22 Jan 2020
در این جریان نجوا معلوم است اینهایی که به دنبال به هم ریختن حدود خدا هستند و می خواهند حدود دیگری در عالم حاکم بشود قانون دیگری در عالم جاری بشود به نجوا رو می آورند و خلوت هایی درست می کنند و نقشه می کشند و در این نقشه کشیدنشان هم تمام طرح این است که مردم را به معصیت الرسول می کشانند و مردم دنبال ...
ما دنیا را جلوه دادیم ولی مثل داستان اصحاب کهف که وسط فتنه دقیانوس آن ها را در کهف بردیم و حفظشان کردیم، امت شما هم اینطور هستند. اگر رفتند آن طرف که رفتند اما اگر از سر سفره بنی امیه بلند شدند و شکوه دنیای آن ها، آن ها را نگرفت، این طرف کهف هست و این سنت ماست. این داستان یک بار ما نیست که ما یک عد ...
مگر انبیاء برای غیر از این آمدند و مگر خدای متعال حدودی که می گذارد برای غیر از این است که اختیارات ما پرورش پیدا کند و ذیل بندگی خدا شکل بگیرد. محاده آنها صرفاً این نیست که یک چارچوبهای ظاهری معین می کنند بلکه در اعماق اراده های انسانی می خواهند نفوذ کنند و یک نسل را تربیت کنند و تفکر و احساس و نی ...
خدا فرموده ما جلوه های زمین را قرار دادیم که امتحان کنیم و زیر پای فراعنه را هم می کشیم، این ها ربطش با این آیه بعد که داستان اصحاب کهف است چیست؟ پیامبر ما! ما دنیا را جلوه دادیم و دست فراعنه را باز گذاشتیم ولی اگر کسی بخواهد ایمان بیاورد ما برایش کهف در دنیا قرار دادیم. اینطور نیست که مومنین را ره ...
بنابراین حدود الله یعنی الله، الوهیتش وقتی می خواهد جاری بشود یک چارچوبه و مجاری و قواعد و حد و مرزهایی دارد. اینها حد و مرز الوهیت اوست. اگر از الوهیت خدا پایت را بیرون گذاشتی و خارج شدی؛ ولو در یک حکم ساده انسان بخواهد زندگی تشکیل بدهد، خودش در مقابل قاعده خدا قاعده گذارد، اینجا از حد الوهیت بی ...
در این سوره کهف فرموده است که ما یک جلوه ای به دنیا می دهیم که این همان دار ولایت ائمه کفر و دشمنان است. خدای متعال این را جلوه می دهد ولی این جلوه ای است که انسان مومن باید از آن عبور کند، اگر پشت این جلوه ماند دیگر نمی تواند این دعوت را بشنود و این انذار و بشارت های قرآن روی او اثر نمی گذارد.
باطن بلای عاشورا یک ضیافت برای خود حضرت و بعد برای کسانی است که به حضرت ملحق می شوند؛ و از این جمله وجود مقدس ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التهیه والثناء شاید بشود استفاده کرد که این سفره ای که خود حضرت گسترده اند و این ضیافتی که برای حضرت پهن کرده اند در قدم و صف اولش شهدای کربلا هستند و ...
سلوك يعني به مقام تسليم ولي خدا رسيدن؛ يعني به مقام تصديق و پايداري رسيدن؛ پاي همه دين ايستادن؛ یعنی انسان پاي همه آن حقيقتی که نبي و ولي علیهم السلام آورده اند، بايستد و پايداري كند؛ اگر انسان به مقام تصديق برسد، او را رهبري می كنند؛ انسان با اين تصديق، به مقامي مي رسد كه او را ملحق مي كنند. اين ه ...
حضرت برای امت تاریخی خودشان پناهگاه از مخاطرات هستند. حضرت می خواهند درهای غیب را باز کنند و مردم را از عالم دنیا عبور بدهند و انگیزه هایشان را از عالم دنیا عبور بدهند و دنیا با همه وسعت برایشان کوچک شود؛ در همین دنیا هم باید کار بکنند ایشان در این دنیا بی کار نیستند باید انسانها را بزرگ کنند؛ یعنی ...
دعاي شريف ندبه به منزله زيارت امام زمان عليه السلام در روز جمعه و تجديد عهد با ایشان بوده و قرارهاي ما را در اعياد اسلامي با حضرت تثبيت و محكم مي كند؛ این دعا ارتباط ما را با حضرت محكم و وثيق مي نماید؛ دعای ندبه چهار یا پنج فراز دارد؛ فراز اول بسيار مختصر و گوياست كه به منزله عنوان كل دعاست و شامل ...