نسخه آزمایشی
پنج شنبه, 14 آذر 1398 - Thu, 5 Dec 2019
اين روزها به خصوص تكفيري ها روي اين مسأله خيلي تأكيد مي كنند، كه دوستان اهل بيت و شيعيان مشرك هستند. آنها جز خودشان، هيچ فرق اسلامي را مسلمان نمي دانند و از نوع خوارج هستند، همه مسلمان ها كافر هستند و آنها موحد هستند. آنها به خصوص نسبت به طرفداران اهل بيت مي گويند: اينها ياعلي و يا حسين مي گويند، ا ...
وجود مقدس فاطمه زهرا (س) حلقه اتصال و مبدأ اتصال ما به رحمت الهي هستند. ما همه مهمان رحمت خدا هستيم؛ يعني رحمت رحمانيه و رحيميه خدا و علم، معنويت، رزق هاي باطني و رزق هاي ظاهري ما، مثل نور خورشيد و بارش باران، نسيم بهار هرچه به ما مي رسد، محبت و مودتي که از دوستان به ما مي شود، زمين و آسمان و خورشي ...
آدم خيال مي كند اگر به زمين تكيه كرد، مشرك نمي شود. اگر از آب كمك گرفت، مشرك نمي شود، در حالی که اينها كه نمي توانند براي ما كاری كنند! ما باید در ريز و درشت از او كمك بخواهيم. حال آن کسی که باید از او کمک بگیریم كيست؟ الله! الله كسي است كه صاحب مقام الوهيت است. اين طرف فقر و ذلت عبوديت است، آن طرف ...
حجابهای ظلماني در يك نگاه ساده مثل گناهان ما هستند. گناه حجاب بين ما و خداي متعال است. منتهي حجاب از نوع ظلمت و تاريكي است. در روايت دارد انسان هر گناهي كه مي كند، يك نقطه تاريك در قلبش پيدا مي شود. اين يك نمونه از حجاب ظلماني است. اگر توبه نكرد و گناه بعدي را مرتکب شد ظلمت ديگري پيدا مي شود و گاهي ...
خداي متعال هم رحمت خودش و این آب را از طريق اين حيات به طبيعت مي رساند. علم الامام آن ماء جاري است كه اگر به سرزمين وجود انسان رسيد، سرزمين وجود انسان زنده مي شود. اين بيان را از امام رضا عرض كردم كه «الْإِمَامُ السَّحَابُ الْمَاطِرُ وَ الْغَيْثُ الْهَاطِلُ» امام آن باران بارنده و ابر بارنده است. ا ...
ما در قبال اين تحولي كه در طبيعت پيدا مي شود و رويش مجدد طبيعت و بهجت هايي كه به ما دست مي دهد، دو نوع مواجه و برخورد داريم. موقعي انسان در حجاب هست، خود طبيعت را مي بيند، رويش بهار را مي بيند، درختان سرسبز و خرم مي شوند، نهرها جاري هستند. هوا، هواي معتدلي است و امثال این تحولاتي كه در طبيعت اتفاق ...
در اين روايت شريف، يک نکته اين است که اسامي که براي معصومين است به خصوص اسامي که از عالم بالا نازل شده است، متناسب با مقاماتشان است و متناسب با کسي است که اين نام را براي آنها گذاشته است. يعني شما گاهي اوقات برای کسی نامی و یا لقبی مي گذاريد اما از منظر نگاه خودتان، ولي گاهی خداي متعال به کسي لقبی ...
اين الله است كه ما اضطرار به او داريم و همه عالم هم مضطر به او هستند و او حاضر است و با حضور او عالم اداره مي شود، و اگر او حاضر نباشد چيزي نيست،. او هست كه ما هستيم. «هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّوم »،. پس چرا ما در حجاب و در غيبت هستيم؟ ما اضطرارهايمان را نمي فهميم و حضور او را درك نمي كنيم. شايد نكته ا ...
حضرت فرمودند «بسم الله الرحمن الرحيم»، به اسم اعظم الهي از سياهي چشم، به سپيدي چشم نزديك تر است. سياهي چشم، در قلب سپيدي چشم است؛ يعني اگر كسي بتواند به اين آيه و مقام اين راه پيدا كند، گويا در متن اسم اعظم الهي قرار مي گيرد و مي تواند از اين اسم اعظم استفاده كند. اسم اعظم آثاري دارد که مهمتر از آث ...
بعضی می گویند: چرا اسم حضرت امیر در قرآن نیامده است؟ در جواب می گوییم اگر اسمی می خواهید که اهل دل آن را ببینند و بفهمند و با آن اسامی راهشان را پیدا کنند و شئون حضرت را بفهمند و به آن شئون متمسک بشوند، این اسامی اختصاصاً برای ایشان است و در قرآن هم آمده است. و لذا از همین روایت مرحوم بحرانی صاحب ت ...