نسخه آزمایشی
جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri, 29 Mar 2024

قرار گرفتن صوت و متن سخنرانی های فاطمیه دوم ابتدای سال 93 / حرم مقدس رضوی و حسینیه امام رضا(ع)

با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، برنامه های ایشان در فاطمیه سال قبل در شهر مقدس مشهد را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. ایشان در ابتدای سال 93 در شهر مقدس مشهد در طی سه برنامه 11 جلسه بحث دوره ای ایراد کرده اند که مجموعه 11 جلسه می باشد. تفصیل این برنامه ها به شرح زیر می باشد:

1- سخنرانی در حرم مقدس رضوی (رواق امام خمینی ره) به مدت سه شب : ایشان در این برنامه با اشاره به رحمت خداوند متعال و شئون آن؛ طریقه جاری شدن آن را ولایت حضرات معصومین(ع) بیان می کنند و در باب نقش حضرت فاطمه(س) در اتصال ما به این منبع رحمت مسأله تسبیحات ایشان و نیز مقام شب قدری ایشان را توضیح می دهند. و نیز اقدام ایشان برای بسته نشدن این در رحمت و نور الهی را توضیح می دهند.

2- سخنرانی در حسینیه امام رضا علیه السلام به مدت پنج شب : ایشان در این برنامه با اشاره به وادی ولایت و شئون آن؛ به معرفی امیرالمومنین(ع) در قرآن اشاره دارند که با محروم ماندن از ایشان چه خسارتی انسان را می گیرد. در مبارزه حضرت زهرا(س) در همین راستا بوده است. ایشان اشاره می کنند نعمت حقیقی ولایت بوده و همین نعمت اگر کفران شد همه را گرفتار می کند. و در ادامه نیز ارتباط این جایگاه را در منطق توحید تشریح می کنند. در جلسه آخر هم در باب زیارت امام رضا(ع) و نکاتی مربوط به بهره مندی از سفر معنوی و زیارتی در جنب این امام رئوف بیان می کنند.

3- سخنرانی در هیات دانشجویی جوانان مشهد به مدت سه شب : ایشان در این برنامه با اشاره به قرآن و مراتب بهره مندی از آن به مسئله شب قدر پرداخته و ارتباط آنرا با حضرت اشاره می کنند. در همین راستا توحید و نگرش قرآنی به آنرا بحث کرده و ولایت را راه وصل به این حقیقت بیان می کنند. و بیان می کنند که درگیری عقل و جهل و همه صفات حمیده و ذمیمه در همین فضا باید تعریف شود.