نسخه آزمایشی
چهارشنبه, 17 آذر 1400 - Wed, 8 Dec 2021
برای اینکه همه کارهایمان نماز و تقرب باشد، خدای متعال صراط مستقیمی در دنیا قرار داده است. این صراط مستقیم، صراط معرفت و محبت است. ما از خدای متعال می خواهیم، ما را ملازم صراط مستقیم قرار بدهد لذا تکرار می کنیم که «اهدنا الصراط المستقیم». از او می خواهیم که اگر وارد این راه نشدیم، ما را وارد کند و ا ...
ما دو جور اخذ آلهه داریم: یکی آلهه ای که انسان شرک آشکار داشته باشد و واقعا برای خدا شریک قائل بشود و شریک را بپرستد؛ اگر این گونه شد روشن است که ما الحمدالله اهل این شرک نیستیم و آلهه ای جز خدای متعال برای خودمان اخذ نکردیم. ولی اگر شرک شامل شرک خفی هم بشود آن وقت معلوم می شود که همه مبتلا هستند. ...
امیرالمومنین (ع) مردم را سه دسته کرده اند، راهب و صابر و زاهد، فرمودند: راهبین آنهایی هستند که دنبال دنیا هستند و کاری با حلال و حرام دنیا هم ندارند. فقط می خواهند به دنیا برسند ولو از راه حرام، اینها اهل صبر بر طاعت و صبر بر معصیت نیستند. می خواهد بخوابد دیگر حالا نمازش هم قضا شد، شد. می خواهد به ...
هنرمند یا می خواهد جامعه خود را به سمت آن واقعیت مطلوب هدایت کند یا به سمت این و اگر هنرمند بخواهد دینی باشد باید درکش از فلسفه تاریخ و احساسش از تکامل تاریخ، احساس دینی باشد و علاوه بر این که جمال حضرت حق را در عالم می بیند، مسیر حرکت تاریخی انسان به سمت خدای متعال را بتواند احساس کند که این مسیر ...
موضوع بحث، مفهوم شناسي توليد علم در نهضت نرم افزاري، و رسالت حوزه و دانشگاه در دست يابي به فنون جديد، و توليد علم و نحوه تعامل اين دو نهاد علمي است. ابتدا مفهوم نهضت نرم افزاري و توليد علم و سپس ضرورت جنبش نرم افزاري در مسير توليد علم، آنگاه ضرورت حركت در مسير توليد علم و نهضت نرم افزاري و نيز نگاه ...
مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنت ها و ملعنت هاي فراعنه تاريخ است. اين حجاب، مبتني بر ايدئولوژي مادي و بر اساس فلسفه ها و دانش ها و تکنولوژي هاي پشتيبان، زندگي بسيط و ساده دوران گذشته را به يک الگوه ...
برای تحقق تمدن نوين اسلامی، بايد نظام يک پارچه و هم آهنگ اسلامی تعريف شود که شامل تلاش ها و ارائه طرح های نوين سياسی، فرهنگی و اقتصادی در مقابل دشمن باشد، که به نظر می رسد طرح شعار جهاد اقتصادی را بايد در همين راستا تحليل کرد و آن را گامی برای جبران خلأها در فرآيند رو به پيش انقلاب اسلامی به شمار آ ...
لذا معیار خوب و بد، توحید است و اگر شما توحید را بردارید، دیگر خوب و بدی در عالم نمی ماند. حال در وصیت نامه، که حضرت چهار تا خصوصیت را نفی می کنند و می گویند من برای این چهار تا قیام نمی کنم «أَنِّي‏ لَمْ‏ أَخْرُجْ‏ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً» و جایش یک امر دیگری را می ...
این هم نظریه عدالت تاریخی اسلام است و برنامه تحققش هم برنامه انبیاء و اوصیاست تا عصر ظهور. اما نظریه عدالت اجتماعی اسلام در دوران معاصر چیست؟ بنده، نظرم این است، امام(رضوان الله تعالی علیه) ولایت فقیه را به عنوان نظریه عدالت اجتماعی مطرح می کردند. اگر همه شئون اجتماعی بر مدار ولایت فقیه شکل بگیرد، ...
امام شاهد و شفیع است. شفیع بودن امام فقط به این معنی نیست که روز قیامت دم در بهشت ما را به داخل ببرند بلکه باید سرمایه گذاری کنند که آدم بهشتی شود، بعد او را ببرند بهشت، آدم غیر بهشتی را که نمی شود بهشت برد. حضرت سرمایه گذاری می کنند به این معنا که آدم جهنمی را بهشتی می کند، بعد می گوید ببریدش بهش ...