نسخه آزمایشی
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu, 28 Mar 2024

آغاز به كار سرويس «درس خارج» پايگاه اطلاع رساني حجت الاسلام و المسلمين ميرباقري همزمان با ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع)

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حجت الاسلام و المسلمين ميرباقري، در سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر عليه السلام، سرويس درس خارج اين پايگاه آغاز بکار کرد. تقرير دروس ايشان كه به قلم شاگردان تنظيم مي شود به تدريج آماده و در سرويس «دروس خارج»، ارائه خواهد شد. در حال حاضر اين سرويس با آماده سازي و بارگزاري تدريجي مباحث «مكاسبه محرمه» و «تعادل و تراجيح» در «فقه» و «اصول»، فعاليت خود را آغاز نموده است كه از مباحث سال تحصيلي جاري است.

گفتني است دروس خارج فقه و اصول حجت الاسلام و المسلمين میرباقری از ابتدای سال 1381 شروع شده است و تا كنون نيز ادامه دارد. مباحث خارج اصول ايشان كه بر اساس فهرست كفايه الاصول مرحوم آخوند ارائه مي شود در حال حاضر به مباحث تعادل و تراجیح رسيده و حدود 25 جلسه از این مبحث نيز ارائه شده است. درس فقه استاد نيز در سال هاي گذشته به مباحث اجتهاد و تقليد، ولايت فقيه و كتاب الاجاره اختصاص داشته است و از ابتدای سال تحصیلی 92-93 با مباحث مکاسب محرمه آغاز شده است. درس خارج «مكاسب محرمه» حجت الاسلام و المسلين ميرباقري برمبنای فهرست «کتاب المکاسب» مرحوم شیخ انصاری ارائه مي شود و در حال حاضر به مباحث «نوع دوم از مکاسب محرمه» رسيده است.

درس اصول، ساعت 9 و درس فقه نيز ساعت 10 رسمي؛ در مدرس 108 مدرسه حضرت آيت الله تبريزي برگزار می گردد.